Inici » Actualitat » Comerç

COMERÇ 12/11/2011

La Cambra de Comerç de Reus i Catalunya Caixa formalitzen el seu acord per la compra de la Llotja

Els representants d’ambudues institucions signen el contracte de venda de l’emblemàtic espai de la Plaça Prim

La Cambra de Comerç de Reus i Catalunya Caixa formalitzen el seu acord per la compra de la Llotja

Marta Lacambra, Directora General de Caixa d’Estalvis de Catalunya, Tarragona i Manresa, i el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà han signat aquesta tarda el contracte de compromís de venda, per part de l’entitat creditícia a la Cambra, de la sala de contractacions de la Llotja de Reus, al que seguirà, en uns dies, la formalització en escriptura de la operació.

 

La compra per part de la Cambra de la Llotja tanca un període de pràcticament quaranta anys en el que, el Patronat de la Llotja i la mateixa Cambra, han gaudit de la cessió, per part de l’antiga Caixa Tarragona, d’aquest espai emblemàtic de la ciutat. Finalitzen igualment amb aquest acord vuit anys de controversies entre les dues entitats sobre el futur de la insta·lació que acull, cada setmana, les set vegades centenàries sessions del Mercat del Dilluns.

 

El president de la Cambra ha valorat la transcendència històrica de l’acte que dona satisfacció a la vella aspiració de la Cambra de gestionar, des de la titularitat, el conjunt empresarial i econòmic que formen la Cambra de Comerç i la Llotja de Reus. A la vegada Sanromà ha destacat les possibilitats que s’obren amb la gestió de l’espai per part de la Cambra i que passen per la potenciació de l’ús de la sala, amb tot tipus de propostes sempre vinculades al fet de la capitalitat comercial i agroalimentària de la ciutat.

 

La compra de la Llotja encaixa també en el procès d’adaptació de la Cambra al nou marc financer d’aquestes entitats, ja que permet comptar a una eina molt important per al desenvolupament de nous projectes i d’iniciatives de futur.